Sunday 2 February 2014

MENCARI BUKIT

2 Februari 2014 - Membuat kayuhan 90km. Semasa membuat kayuhan bertemu dengan Daniel yang datang sejauh hampir 70km dari Klang, Selangor semata-mata untuk menikmati kayuhan Alam semulajadi di Hulu Langat, Selangor. Kami berborak panjang dalam kayuhan bersama dari Donglai mendaki Genting Peres. 

Kayuhan 90km - 100km bukanlah sesuatu yang sukar dalam sukan berbasikal. Semua penggemar sukan basikal mampu untuk melakukannya kerana ia bukan "pace" perlumbaan. Kayuhan hari ini mampu membakar kalori sebanyak 2800 kalori kerana ada menggunakan teknik berehat semasa mengayuh. Atas latihan demi latihan, kini kami tidak perlu untuk berhenti menikmati makanan dalam kayuhan kerana amalkan teknik rehat tersebut.

Anda juga mampu mencipta teknik-teknik kayuhan sendiri. Tidak semua teknik yang telah dicipta oleh mereka yang telah menjadi lagenda sesuai untuk diamalkan oleh kita kerana manusia dicipta dengan banyak perbezaan dari segi fizikal, kekuatan kapasiti jantung dan lain-lain. Namun begitu kejayaan teknik-teknik terdahulu boleh di adaptasi dlam teknik-teknik ciptaan kita sendiri.






No comments:

Post a Comment